Monday, December 30, 2013

Gingerbread nails


I wanted to do a holiday mani, but in this season there are nails with snowflakes and christmas tree everywhere so I decided to something different. This was the perfect opportunity to use one of my frankenpolish !

Je voulais faire une manucure spéciale fêtes mais en ce moment on voit des ongles avec des flocons de neige et des arbres de noël partout alors j'ai décidé de faire quelque chose de différent. Cétait l'occasion idéale pour utiliser un de mes vernis franken !




As base polish I used a franken I made by mixing several foil and glitter polish. I don't remember the exact mix but I can tell you that there is at least red, chartreuse and turquoise.

Comme base j'ai utilisé un vernis franken que j'ai fait en mélangeant plusieurs vernis foil et à paillettes. Je ne me souviens plus du mélange exact mais je peux vous dire qu'il y a au minimum du rouge, du vert chartreuse et du turquoise.




The result is a sheer caramel polish with multicolor flakes and small glitters. When I saw it I instantly thought about gingerbread. This is where the inspiration for this mani came from.

Le résultat est un vernis caramel translucide avec des particules et des petites paillettes multicolores. Quand je l'ai vu ça m'a aussitôt fait penser à du pain d'épices. C'est de là qu'est venu l'idée pour cette manucure.






Then I thought "I need to top that with something !" and what better polish for that then Darling Diva Polish Fuuuuuudge ?

Et puis je me suis dis "Il faut que je mette quelque chose par dessus !" et quel meilleur vernis pour ça que Darling Diva Polish Fuuuuuudge ?


Fuuuuuudge consist mainly of copper, brown and gold glitters with some multi colored hexes and shreds. It also have a sweet caramel scent !
The flash from the camera really makes this mani look golden but in real life it looked a lot more brown.

Fuuuuuudge se compose principalement de pailettes couleur cuivre, marron et or avec quelques hexagones et particules multicolores. Il a aussi une bonne odeur de caramel !
Le flash de l'appareil photo fait vraiment paraître cette manucure dorée mais en vrai le rendu était beaucoup plus cuivré.






Darling Diva Polish can be bought here:
Vous pouvez acheter les vernis de Darling Diva Polish ici :
BigcartelEtsy, Llarowe and Mei Mei's signatures.

Stay tuned for my new year's eve mani ! Meanwhile check the amazing holidays mani from other bloggers.
A venir ma manucure pour le jour de l'an, mais en attendant regardez ce que les autres bloggeuses ont fait pour les fêtes !

2 comments :

  1. Wow! Your frankenpolish mix came out BEAUTIFULLY! I just am mesmerized by all that bling! Thanks for sharing it in the blog hop, I hope you share more of your mixes with us in the future!

    ReplyDelete
  2. Thank you, I'm glad you like it :)

    ReplyDelete